Члан 108 · Закон о раду
Члан 108
Зарада, накнада зараде и друга примања
Запослени има право на увећану зараду у висини утврђеној општим актом и уговором о раду, и то:
- 1) за рад на дан празника који је нерадни дан – најмање 110% од основице;
- 2) за рад ноћу , ако такав рад није вреднован при утврђивању основне зараде – најмање 26% од основице;
- 3) за прековремени рад – најмање 26% од основице;
- 4) по основу времена проведеног на раду за сваку пуну годину рада остварену у радном односу код послодавца (у даљем тексту: минули рад) – најмање – 0,4% од основице.
При обрачуну минулог рада рачуна се и време проведено у радном односу код послодавца претходника из члана 147. овог закона, као и код повезаних лица са послодавцем у складу са законом.
Ако су се истовремено стекли услови по више основа утврђених у ставу 1. овог члана, проценат увећане зараде не може бити нижи од збира процената по сваком од основа увећања.
Општим актом и уговором о раду могу да се утврде и други случајеви у којима запослени има право на увећану зараду, као што је увећање зараде по основу рада у сменама.
Основицу за обрачун увећане зараде чини основна зарада утврђена у складу са законом, општим актом и уговором о раду.
Историја измена
Мењан 2 пута, последњи пут 2014. године.
- Измењен
Закон о изменама и допунама Закона о раду · Сл. гласник РС 75/2014 · на снази од 29. јула 2014.
- Измењен
Закон о изменама и допунама Закона о раду · Сл. гласник РС 61/2005 · на снази од 19. јула 2005.
- Првобитни текст
Закон о раду · Сл. гласник РС 24/2005 · на снази од 23. марта 2005.
Текст сваке измене и првобитни текст члана из 2005. године доступни су у плану Про.
Извор: pravno-informacioni-sistem.rs, пречишћен текст (последња измена: Сл. гласник РС 109/2025). Меродаван је текст објављен у Службеном гласнику.